ipt@ipt.com.pl
+48 71 719 30 00
  • pl
  • en

ABC dobrego telemarketera

Do cech dobrego telemarketera zaliczyć należy nie tylko profesjonalizm, czyli dobrą znajomość oferowanych produktów lub usług czy umiejętność zaproponowania rozwiązania problemu klienta, ale także wysoką kulturę osobistą. Call center zapewniające obsługę klientów – zarówno infolinia sprzedażowa, jak i ta mająca za zadanie udzielanie klientom informacji – stanowi swoistą wizytówkę firmy, dlatego wysoka jakość obsługi ma ogromne znaczenie.

Jeśli istnieje jeden przepis na skuteczną sprzedaż, to z pewnością będzie nim połączenie doskonałej znajomości oferowanego produktu oraz umiejętności rozmowy i przyjaznego podejścia do klienta. Taka specyfika dobrego sprzedawcy dotyczy jednak nie tylko pracowników sklepów stacjonarnych czy salonów usługowych, ale także telemarketerów. Jeśli chcesz sprzedać cokolwiek, musisz pamiętać że to nie twoje potrzeby są najważniejsze – klient musi poczuć, że wszystko dzieje się z korzyścią dla niego.

Telemarketing i usługi call center są bardzo skutecznym narzędziem i warto się na nie zdecydować. Należy jednak zadbać o to, by obsługa klienta – czy to sprzedaż, czy też informacja – prowadzona była na wysokim poziomie. Na co warto zwrócić uwagę, jakich błędów unikać i jak je ewentualnie poprawiać?

Na czym się skupić, aby praca call center była skuteczna?

Obecnie klienci są coraz bardziej przyzwyczajeni do spersonalizowanego przekazu i ofert dopasowanych do indywidualnych oczekiwań – i taki standard warto im zapewnić poprzez usługi call cetner. Do klienta trzeba się dostosować, słuchać tego co ma do powiedzenia i umiejętnie przestawić mu pełną wartość produktu. Nie istnieje coś takiego jak jedna magiczna technika, która jest w stanie skłonić do zakupu każdego – dlatego telemarketerzy są szkoleni nie tylko ze znajomości produktu, ale także z tzw. umiejętności miękkich, które pozwalają nawiązać kontakt i lepiej zrozumieć oczekiwania klienta.

Szkolenia to nie tylko obowiązek, ale i okazja by odświeżyć wiedzę. Są one także okazją, by podczas ćwiczeń ze szkoleniowcem przetestować nowe pomysły. Dodatkowo każde szkolenie to okazja do analizy pytań, które mogą paść z ust potencjalnego klienta, a więc również szansa na zbudowanie jak największej puli dobrze skonstruowanych odpowiedzi.

ABC dobrego telemarketera, czyli jak uniknąć błędów

Praca w call center to przede wszystkim sztuka mówienia. Płynna mowa, przyjazny głos, naturalna konwersacja – oraz umiejętność przystępnego, zrozumiałego przedstawienia produktu to gwarancja sukcesu i pozostawienia pozytywnego wrażenia. Kolejną istotną cechą jest umiejętność słuchania. O sukcesie rozmowy przesądza nie sama oferta, ale często pierwsze 10 sekund kontaktu z klientem i umiejętność identyfikacji jego potrzeb, a następnie dobrania odpowiedniego stylu prowadzenia rozmowy i dopasowania oferty. Telemarketer powinien skoncentrować  się na byciu pomocnym i użytecznym, a klient odczuje, że głównym celem rozmowy jest sprzedaż takiego produktu, który będzie dopasowany do jego oczekiwań i przyniesie mu maksymalną korzyść.

Podobnie rzecz ma się z udzielaniem informacji – rzetelne, dokładne i rzeczowe podanie klientowi tych informacji, na których ma zależy, pozwala budować wizerunek firmy wychodzącej naprzeciw potrzebom klienta. Wobec tego istotne jest, aby pracownicy call center byli dobrze przygotowani, a sama infolinia skonstruowana w taki sposób, by umożliwić klientowi skontaktowanie się z właściwą osobą, która może udzielić odpowiedniej pomocy.

Zaufania nie da się przyspieszyć, a to przecież ono ostatecznie wpływa na decyzję zakupową. Pojawianie się licznych wątpliwości po stronie klienta jest normalne, a rolą telemarketera jest ich zaakceptowanie i umiejętnie rozwianie.

Tags: ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *