ipt@ipt.com.pl
+48 71 719 30 00
  • pl
  • en

ABC dobrej kampanii call center

Bezpośredni kontakt z potencjalnym klientem daje możliwość uzyskania lepszych konwersji – przede wszystkim zwiększa ich liczbę. Dlatego call center często wykorzystywane jest przy różnego rodzaju kampaniach prowadzonych przez działy sprzedaży wielu firm. Jak zrealizować kampanię call center, aby przyniosła maksimum korzyści? Podpowiadamy, opierając się na naszym doświadczeniu.

Współpraca z Partnerem to podstawa

Do każdej kampanii przydzielany jest manager – opiekun Partnera, który pełni nadzór nad realizacją projektu – zajmuje się on koordynacją działań konsultantów, kontaktem z Partnerem i monitorowaniem efektów. Prowadzone działania oraz pozyskane efekty są raportowane Partnerowi cyklicznie – nawet tego samego dnia (lub najpóźniej na drugi dzień). Sprawna wymiana informacji między call center a Partnerem pozwala na lepsze monitorowanie skuteczności prowadzonych działań i umożliwia szybkie reagowanie.

Dedykowany zespół konsultantów zajmuje się obsługą tylko tego jednego projektu – pociąga to za sobą oczywiście wzrost efektywności prowadzonych działań.

Dzwoniąc do potencjalnych klientów naszych partnerów przedstawiamy się w jego imieniu – działając pod jednym szyldem. Korzystamy również z udostępnionych przez Partnera skrzynek e-mailowych, z których konsultanci mogą wysyłać treści marketingowe – dzięki temu brzmimy wiarygodnie, dostarczając klientom profesjonalną obsługę i zapewniając przejrzysty model komunikacji.

Jak przygotować skuteczną kampanię?

Aby współpraca z call center przyniosła oczekiwane efekty – wzrost sprzedaży, poprawę jakości komunikacji z klientami czy inne założone cele – warto dbać o wysoką jakość świadczonych usług. W tym aspekcie istotne jest skupienie się na tym, aby konsultanci zapewniali swoją pracą profesjonalne podejście, a sama usługa była realizowana na wysokim poziomie – więcej na ten temat zawarliśmy w poprzednim wpisie.

Obecnie cały rynek reklamy i sprzedaży dąży do personalizacji przekazu – nowoczesny konsument przyzwyczajony jest już do oferty dopasowanej do jego potrzeb i zainteresowań, do przekazu, który wychodzi naprzeciw wątpliwościom, dostarczając odpowiedzi na jeszcze niesformułowane pytania. Dlatego też znacznie skuteczniejszą kampanią jest ta, którą prowadzi się na dobrze dobranej bazie danych:

  • Baza danych może pochodzić od Partnera – jeśli Partner dysponuje już bazą danych osób czy firm, z którymi chce nawiązać kontakt, call center może skupić się na tej grupie,
  • Baza danych dostarczona przez IPT CC pod kampanię – dysponujemy własnymi zasobami bazodanowymi, które możemy wykorzystać w projektach realizowanych dla naszych Partnerów. Bazy do kampanii profilujemy tak, aby dotrzeć do odpowiedniej grupy odbiorców. Zależnie od celów kampanii szczególną uwagę przy dobraniu bazy danych zwraca się na różnego rodzaju strategiczne dane: branża, lokalizacja (zwłaszcza, jeśli w grę wchodzi umawianie spotkań), forma prawna, wielkość zatrudnienia, zasięg działalności i wiele innych aspektów, które mogą posłużyć do przygotowania lepiej dopasowanej oferty i do pozyskania wartościowych leadów.

Generowanie leadów, jak i każda realizowana przez nas kampania call/contact center, odbywa się oczywiście zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa o ochronie danych osobowych.
obsługa call center

Pozyskiwanie zgód marketingowych oraz zgód na przetwarzanie danych osobowych jest w świetle obecnie obowiązujących przepisów niezmiernie istotne – daje możliwość dalszego kontaktu z klientem, przedstawienia mu nowej oferty nawet po zakończeniu kampanii.  Warto także pamiętać o tym, że zgodnie z nowymi przepisami RODO należy spełnić obowiązek informacyjny wobec klientów od których pozyskaliśmy dane kontaktowe. Takie działania również realizujemy w naszym call center.

Dla bezpieczeństwa każdej ze stron (Partner – IPT CC – Klient) zawsze stosowaną techniką jest nagrywanie rozmów – w IPT CC stosujemy tę praktykę w każdej kampanii call i contact center.

Usługa w pakiecie czy indywidualna oferta?

Dopasowanie zakresu działań do danego projektu może odbyć się poprzez wybór pakietu – pakietowanie usług call center ma tę zaletę, że pozwala na dość szybkie rozpoczęcie współpracy, obu stronom zapewnia przy tym przejrzysty model komunikacji i obsługi. Pakiety na usługi call center dostępne w IPT CC znaleźć można w zakładce Oferta.

Oczywiście nie zawsze taka forma współpracy odpowiada warunkom kampanii lub oczekiwaniom Partnera. W takich sytuacjach tworzymy projekty indywidualne, w całości oparte o oczekiwania Partnera czy specyficzne warunki prowadzenia danej kampanii.

Kampanie call center to potężne narzędzie – pozwalają nie tylko na zwiększanie sprzedaży, ale sprawdzają się także wcześniej: są sposobem na zbadanie rynku, określenie potrzeb grupy docelowej, przetestowanie skuteczności różnych kanałów komunikacji z potencjalnymi klientami. Dobrze poprowadzona kampania dostarczy Twojej firmie wielu bezcennych informacji i pozwoli lepiej kształtować zarówno ofertę, jak i model działalności i komunikacji.

Tags: , ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *