ipt@ipt.com.pl
+48 71 719 30 00
  • pl
  • en

SPRZEDAŻ PRZEZ TELEFON

W ostatnich latach zauważalny jest intensywny rozwój w branży świadczącej outsourcing usług call contact center. Na rynku pojawiło się wiele nowych firm oferujących tego typu usługi, jednak nie każda z nich może zagwarantować optymalny poziom obsługi oraz satysfakcjonujące efekty realizowanych działań. Główną przyczyną braku skuteczności firm oferujących telesprzedaż jest brak wyszkolonych specjalistów, którzy doskonale wiedzą jak zmotywować Klienta poprzez rozmowę telefoniczną do określonych decyzji zakupowych.

Naszym priorytetem jest współtworzenie sukcesu finansowego Państwa firmy poprzez kreowanie oraz realizowanie skutecznych kampanii telemarketingowych, wykorzystujących narzędzia call/contact center. Bogata baza Klientów pozwala nam określić i wyselekcjonować firmy oraz osoby z Państwa grupy docelowej.

Wykorzystując doświadczenie i profesjonalizm naszych telemarketerów, przedstawiamy Klientom Państwa ofertę, przekonując do nabycia produktów Państwa firmy lub skorzystania z Państwa usług. Masowe dotarcie do klientów jakie umożliwia telemarketing – jeden konsultant IPT w ciągu jednego miesiąca jest w stanie dotrzeć nawet do 1500 potencjalnych odbiorców – czyni Waszą ofertę bardziej dostępną, znaną i atrakcyjną rynkowo.

SPRZEDAŻ PRZEZ TELEFON

BOGATA BAZA KLIENTÓW

BIEŻĄCA AKTUALIZACJA

PREZENTACJA FIRMY

OSZCZĘDNOŚĆ

Jesteśmy skuteczni – potrafimy sprzedać nawet najtrudniejszy produkt. Współpracujemy na zasadach success fee (wynagrodzenie za zrealizowaną sprzedaż) – jednak tylko wtedy kiedy Partner i my jesteśmy w stanie jasno zdefiniować skuteczność sprzedaży na danej bazie, przy określonym produkcie lub usłudze. Przy okazji kampanii diagnozujemy rynek i dzielimy się z Państwem naszą wiedzą na temat preferencji Państwa Klientów. Wszystkie rozmowy telefoniczne są nagrywane a efekty tych rozmów oraz wykonane zadania są rejestrowane i umieszczane w raportach.

Cechy charakterystyczne telemarketingu:

  • stosowane są narzędzia wsparcia sprzedaży i działań marketingowych przy wykorzystaniu telefonu
  • funkcjonuje najbardziej skutecznie w oparciu o wyselekcjonowaną pozyskaną grupę potencjalnych klientów (odpowiednio przygotowaną bazę)
  • pozwala na bieżąco aktualizować bazę odbiorców
  • poprzedzony jest pilotażowym testem, optymalizującym konieczne parametry dalszej kampanii
  • konsultant dokonuje prezentacji firmy, oferty oraz identyfikuje klienta
  • usługa zaoszczędza koszty wdrożenia i realizacji kampanii marketingowych
  • ułatwia pracownikom działów sprzedaży dostęp do klienta

Poznaj dokładnie produkt bądź usługę
To istotna kwestia wpływająca na skuteczność telemarketingu. Twój rozmówca z pewnością w trakcie rozmowy zapyta Cię o kluczowe kwestie dotyczące oferowanego towaru, dlatego powinieneś dysponować wiedzą, która umożliwi szybką i zwięzłą odpowiedź. Jeżeli zbagatelizujesz tę kwestię, rozmówca z pewnością wyczuje brak Twojego profesjonalizmu i będzie chciał jak najszybciej zakończyć rozmowę.

Poznaj Klienta przed rozmową
Przygotowując się do rozmowy telefonicznej, warto zdobyć jak najwięcej informacji o potencjalnym Kliencie. Jeżeli jest to firma, zdobycie podstawowych informacji o profilu działalności nie powinno stanowić większego problemu. Taka czynność nie zajmuje więcej niż pięć minut, a z pewnością zagwarantuje znacznie większą skuteczność w sprzedaży telefonicznej.

Wykorzystaj swoją kreatywność
Nieustanne powtarzanie skryptu rozmowy jest męczące nie tylko dla Ciebie, ale również dla rozmówcy, który z pewnością już niejednokrotnie słyszał podobną treść w swojej słuchawce. Pokaż mu, że nie jesteś osobą, która bezmyślnie recytuje przygotowaną wcześniej formułkę. Skrypt nakierowuje Cię na kluczowe kwestie, jednak warto eksperymentować i wprowadzać odstępstwa, dostosowane do zaistniałych okoliczności.

Pokochaj swoją pracę

Pamiętaj, że optymizm to droga prowadząca do sukcesu w wielu branżach. Również w call center jest on niezwykle potrzebny, ponieważ bez niego skuteczny telemarketing nie istnieje. Jeżeli nie będziesz przekonany do tego, czym się zajmujesz, z pewnością Twoja niechęć udzieli się odbiorcy. Działaj zawsze z wigorem i energią. Pokaż rozmówcy, że jesteś pewnym siebie profesjonalistą, który może zaproponować najlepsze rozwiązanie w branży.

Skuteczny telemarketing nie jest umiejętnością wrodzoną. Jest czymś, czego trzeba się nauczyć poprzez systematyczną pracę i podnoszenie swoich kwalifikacji. To dyscyplina dla ambitnych osób ukierunkowanych na cel, które nie boją się trudnych wyzwań. Jeżeli jesteście takimi osobami, to ten wpis z pewnością pomoże Wam w wielu kwestiach.

Sprzedaż na drugim planie
Większość osób pracujących w branży call center w pierwszej fazie rozmowy informuje odbiorcę o rewelacyjnym rozwiązaniu, które spełni wszelkie jego oczekiwania. Jednak rozpoczęcie rozmowy od kwestii nakierowujących na zawarcie transakcji jest istotnym błędem. Większość osób nie lubi nachalnego „wciskania”, a presja narzuconego czasu skutecznie odstrasza przed szczegółowym zapoznaniem się z ofertą. Pierwsza faza rozmowy telefonicznej powinna być nakierowana na budowanie relacji, badanie potrzeb klienta oraz wzbudzenie wstępnego zainteresowania.

Oddaj inicjatywę
Psychologia sprzedaży jest niezwykle interesującą, a jednocześnie zawiłą dziedziną. Świadczy o tym fakt, że większość osób uwielbia zakupy, jednak reakcja na próbę zaoferowania sprzedaży jest często negatywna. Warto wykorzystać tę wiedzę i przekierować rozmowę telefoniczną w taki sposób, aby odbiorca sam wyraził swoje zainteresowanie i zainicjował proces sprzedaży.

Magia słów
Wiele osób realizujących sprzedaż przez telefon nagminnie używa takich słów jak promocja, oferta, czy atrakcyjna cena. To słowa, które w czasach upowszechnionego call center działają wręcz odstraszająco na potencjalnych odbiorców. Radzimy Wam uzupełnić skrypt rozmowy takimi wyrażeniami jak: szanse, możliwość oraz propozycja. To słowa, które są mniej inwazyjne, a jednocześnie niezwykle skuteczne w sprzedaży telefonicznej.

Dostosuj styl rozmowy do odbiorcy
Jest to niezwykle trudna umiejętność, jednak jej perfekcyjne opanowanie gwarantuje zaskakujące efekty. Polega ona na dostosowaniu swojego tempa rozmowy, intonacji, zasobu słownictwa oraz stylu wymowy do charakteru rozmówcy. To działanie, dzięki któremu rozmówca poczuje się bardzo komfortowo, ponieważ z psychologicznego punktu widzenia jesteśmy pozytywnie nastawieni do osób, które są do nas podobni.

Pamiętajcie, że sprzedaż telefoniczna to dziedzina, która nieustannie się rozwija. Wciąż pojawiają się nowe metody oraz techniki, które pomagają zwiększyć efektywność realizowanych działań. To branża, która wymaga nieustannego śledzenia aktualnych trendów oraz rozwijania swoich umiejętności. Mamy nadzieję, że nasz artykuł, choć w niewielkim stopniu pomógł Wam usystematyzować swoją wiedzę w tej dziedzinie.

Nie czekaj! Sprawdź, czy usługa call center jest dla Twojej firmy opłacalna i zwiększa jej przychód. Wszelkie ryzyko działań przyjmujemy na siebie, ponieważ wiemy, że trudno jest inaczej niż podczas codziennego, praktycznego działania ustalić co jest potrzebne do rozwoju Twojej firmy oraz co zwiększy jej rynkowe szanse na sukces.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *