ipt@ipt.com.pl
+48 71 719 30 00
  • pl
  • en

Outsourcing usług komunikacyjnych w firmie

Outsourcing, czyli korzystanie z usług zewnętrznych firm i zlecanie im opieki nad konkretnym sektorem przedsiębiorstwa to rozwiązanie, którym dziś podąża coraz więcej przedsiębiorców. Na czym polega, jak odnosi się do samych usług komunikacyjnych i czy jest faktycznie opcją najbardziej opłacalną?

Zarządzanie kwestiami komunikacyjnymi i telekomunikacyjnymi w małych i średnich przedsiębiorstwach to zadanie, które zwykle nie wymaga od zarządu zatrudniania na pełen etat zespołu fachowców. Ich niechęć do tworzenia własnej grupy specjalistów jest zresztą dość zrozumiała – koszty wynagrodzenia dla pracownika lub zespołu byłyby tu znacznie wyższe, niż koszty jednorazowej reakcji w przypadku problemu. Jak jednak stworzyć solidny i działający system komunikacyjny w firmie, jeśli nie ma się zespołu sprawującego nad nim kontrolę?

Czym jest outsourcing?

Zlecanie zadań związanych z danym obszarem działalności firmy to chyba najprostsza, najbardziej zrozumiała definicja pojęcia outsourcingu. Poszukiwanie zespołu specjalistów, który nie będzie zatrudniony w danej firmie w sposób tradycyjny i będzie wykonywał dla niej zadania na zasadzie usługi to jeden z nowoczesnych modeli współpracy, na którym korzystają zarówno firmy korzystające z outsourcingu, jak i firmy outsourcingowe. Dlaczego outsourcing zyskuje popularność? Bo opłaca się wszystkim i operuje w naprawdę wielu wyspecjalizowanych dziedzinach!.

Zatrudnienie pracownika przypisanego do danej roli jest związane z nieustannymi kosztami jego utrzymania. Choć dla prowadzenia sprawnej i przynoszącej zyski firmy jest to element niezbędny, istnieje wiele mniejszych ról, które choć znaczące, nie wymagają generowania kosztów związanych z zatrudnianiem pracowników. Zajmowanie się wszelkimi usługami komunikacyjnymi w firmie jest jednym z najlepszych tego przykładów.

Outsourcing usług komunikacyjnych

Prawidłowa komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna w firmie wymaga dużego nakładu pracy i choć jest istotnym elementem tworzenia wizerunku firmy, nie jest zwykle związana z jej bezpośrednią działalnością. Wszelkiego rodzaju infolinie, czaty grupowe, czy nawet obsługa sieci telekomunikacyjnej w firmie wymagają czasu i energii, który w przypadku tradycyjnego modelu zarządzania firmą jest wówczas odbierany z czasu i zasobów finansowych, które mogłyby zostać poświęcone głównemu celowi działalności firmy. To właśnie tu outsourcing pokazuje swoje prawdziwe oblicze i sprawdza się jako nowoczesny model biznesowy. Skoncentrowane na wąskiej dziedzinie komunikacji firmy outsourcingowe to szansa, by sprawami z zakresu usług komunikacyjnych w firmie zajęli się prawdziwi specjaliści w swojej dziedzinie. To z kolei pozwala na stworzenie dobrze prosperującego działu komunikacji bez konieczności utrzymywania na własny rachunek grona specjalistów. To firma outsourcingowa zapewnia tu odpowiednią siłę roboczą i poświadczając się własną reputacją przyjmuje zadania zlecane jej przez dane przedsiębiorstwo.

Możliwości outsourcingowe w sektorze komunikacji

Komunikacja z klientem to jeden z najważniejszych elementów prowadzenia firmy. Aby przynosiła efekty, musi być jednak prowadzona w sposób szczególny. Pracownicy, którzy zostaną tu przydzieleni nie mogą podchodzić do tematu obojętnie – w dziale komunikacji również pojawiają się nowe trendy i pomysły, które wdrożone odpowiednio szybko są w stanie zapewnić firmie przewagę konkurencyjną. Dzięki outsourcingowi usług komunikacyjnych firmy są w stanie zyskać najwyższej jakości obsługę danego sektora i wykorzystać ją na własną korzyść. Firmy outsourcingowe działające w obszarze komunikacji mogą oferować więc pełen zakres usług związanych z komunikacją, w tym między innymi stworzenie i obsługę infolinii, prowadzenie strony internetowej, obsługę czatu internetowego oraz wszelkie nowe kanały komunikacji, o których przeciętna firma nie operująca w obrębie komunikacji może nie mieć pojęcia. Warto wspomnieć, że dzięki outsourcingowi tego typu usług z przedsiębiorstwa zdjęty zostaje obowiązek utrzymania i konserwacji sieci telekomunikacyjnej i całego zaplecza sprzętowego związanego z obsługą klienta i komunikacją. To właśnie firmy outsourcingowe zapewniają tu dostęp do sprawnego i kontrolowanego zaplecza komunikacyjnego. Oszczędność kosztów? Na to liczy chyba każde przedsiębiorstwo.

Outsourcing to niezwykle wygodne rozwiązanie, dzięki któremu firmy mają szansę skupić się na swoich celach głównych i tym samym poprawić jakość własnych produktów oraz poszerzyć swoją ofertę. Można wręcz uznać, że dzięki outsourcingowi zmalała dziś konieczność bezpośredniego zatrudniania pracowników w naprawdę wielu dziedzinach. Komunikacja to tylko jeden z przykładów dobrego lokowania zasobów finansowych – wiele firm decyduje się dziś na outsourcing księgowych, techników, działu marketingowego i reklamy czy nawet pracowników fizycznych. Wiele firm korzysta z outsourcingu nie wiedząc nawet o istnieniu takiego fenomenu. Świadomość własnych potrzeb i oczekiwań względem standardu komunikacji w firmie jest kluczem do znalezienia dobrej firmy outsourcingowej. Reszta pozostaje już w rękach firmy zewnętrznej.

Tags: ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *